Začenja se sezona kozjega mleka

Med našimi kupci v zadnjih nekaj letih opažamo vedno večje zanimanje za kozje izdelke. Nekateri se zanje odločajo zaradi zdravstvenih razlogov, spet drugi zaradi kulinarične vrednosti.

Posebna sestava kozjega mleka vpliva na značilen okus in aromo izdelkov.

Okus in aroma kozjega mleka sta sicer nekoliko specifična, vendar v primerjavi s kravjim nič močnejša. To seveda drži, če predpostavljamo, da je mleko pridobljeno in skladiščeno v dobrih higienskih pogojih. Nemalokrat se nam je zgodilo, da so se stranke ob omembi kozjih izdelkov malce namrščile in pojasnile, da so tovrstne izdelke že poskusile in da jim niso preveč všeč. V večini primerov se izkaže, da gre za slabo izkušnjo – kozje mleko se namreč v neprimernih higienskih pogojih hitro navzame močnega hlevskega vonja, ki se prenese naprej v izdelke, kar res ni preveč prijetno.

Če izkušnja vseeno ni bila preveč travmatična, vam pripročamo, da zberete pogum in poskusite katerega od naših izdelkov. Stranke so večinoma prijetno presenečene!

Redni kupci kozjega mleka in izdelkov so že vajeni, da se v zimskih mesecih sezona za dobra dva do tri mesece prekine, še vedno pa v tem obdobju dobimo kar nekaj vprašanj. Tudi tisti, ki se za kozje izdelke odločajo samo občasno, namreč hitro ugotovijo, da v lokalnem okolju teh kar naenkrat ni v ponudbi nikjer. Zakaj je temu tako?

Po naravnem ciklusu začnejo živali tvoriti mleko po prvem mladičku in imajo obdobje laktacije do naslednje brejosti. Koze in ovce za razliko od krav kotijo večinoma istočasno – od pozne jeseni do začetka pomladi. V tem obdobju molža ne poteka, saj se živali pripravljajo na kotitev.

Ker gre za naravne cikluse, je prav, da vanje ne posegamo, pač pa pustimo, da potekajo tako, kot  jih narekuje mati narava.

Hlevi naših partnerskih kmetij so že polni malih kozličkov, s prejšnjim tedno pa so nekateri že začeli tudi z molžo. Vse, ki ste težko pričakovali kozje izdelke, tako z veseljem obveščamo, da so od tega tedna dalje ti na naših prodajnih mesti ponovno na razpolago.